Arhitect IA (S)– Compartimentul proiectare și verificare proiecte / Anunț public de scoatere la concurs a unui post contractual vacant
Anunțuri angajări active

Nr. înregistrare  ............/......................
 
Aprobat,
Manager interimar,

Valeria – Oana ZAHARIA
 

Arhitect IA  (S)– Compartimentul proiectare și verificare proiecte
Anunț public de scoatere la concurs a unui post contractual vacant
 
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este principala instituţie publică din România cu responsabilităţi în domeniul patrimoniului cultural. Institutul desfăşoară activităţi variate, de la identificare, cercetare şi evidenţă, la gestiune, conservare şi punere în valoare a patrimoniului, în toate formele sale de manifestare - imobil, mobil, imaterial sau digital.
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este direct subordonat Ministerului Culturii şi este finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri proprii. Echipa INP este formată din peste o sută de persoane, distribuite în cele cinci direcţii de specialitate – direcția generală restaurare, pnrr, achiziții publice, direcția monumente istorice, direcția patrimoniu digital, direcția programe, metodologii, patrimoniu immaterial și fond documentar, direcția buget, financiar, contabilitate - şi în alte compartimente funcţionale. Personalul INP îşi desfăşoară activitatea în cele trei sedii din Bucureşti, dintre care două sunt monument istoric.
 
Institutul Național al Patrimoniului, organizează, în temeiul Legii nr. 53/2003-Codul Muncii, republicată, HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi a OUG nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, coroborat cu Ordonanța de Urgență nr. 53/2024 privind măsuri referitoare la salarizarea personalului din unele sectoare de activitate bugetară, precum și reglementarea unor aspecte organizatorice, la sediul din str. Ienăchiță Văcărescu nr.16, sector 4, Bucureşti, concursul pentru ocuparea unui post contractual vacant de Arhitect IA  (S) – Compartimentul proiectare și verificare proiecte, contract încheiat pentru perioadă nedeterminată, încadrat cu normă întreagă, după cum urmează:
 
A: CONDIȚII GENERALE DE PARTICIPARE (cf. HG. 1336/2022):
 
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.
 
B. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 1336/2022):
 
1. Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate (www.patrimoniu.ro);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului; 
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) curriculum vitae, model comun european.
2. Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate.
3. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de
încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
4. Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.
5. Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele  penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a complete dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
6. Dosarele de concurs se depun la compartimentul secretariat al Institutului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică la adresa de email secretariat@patrimoniu.ro, înăuntrul termenului de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant.
7. În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de email comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
8. Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
9. Nerespectarea prevederilor alin. (6) şi (8), după caz, conduce la respingerea candidatului.
10. Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
 
C. CONDIŢII SPECIFICE POSTULUI:
 
1.Studii studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, specializarea arhitectură;;
2. Vechime în muncă: Minim 5 ani;
3. Vechime în specialitate: Minim 5 ani;
4. Cunoștințe de operare/programare pe calculator: suită de birou (Microsoft Office [Word, Excel, Access, PowerPoint] sau LibreOffice); navigator web (Chrome, Firefox sau Edge); programe CAD (ex. AutoCAD) și prelucrare imagine (ex. Photoshop) nivel avansat;
5. Cerințe specifice: 
- Cunoaşterea temeinică a legislaţiei aplicabile sistemului public în domeniul construcțiilor, inclusiv monumente istorice, al finanțelor publice și al achizițiilor publice:  Hotărâre de Guvern  nr. 907/ 2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu completările și modificările ulterioare, Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificarile și completările ulterioare; Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată; HG nr 343/2017 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată; Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;  
- Capacitate de autoorganizare și prioritizare a sarcinilor;
- Capacitatea de asumare a răspunderii ce decurge din atribuțiile specifice postului, așa cum sunt definite prin fișa de post, de a accepta și suporta consecințele deciziilor asociate atribuțiilor încredințate, corespunzător nivelului ierarhic al postului ocupat, de a accepta erorile, sau, după caz, deficiențele propriei activități și de a răspunde pentru acestea; atenție sporită pentru detalii;
- Competențe în culegerea, clasificarea și interpretarea informațiilor în vederea pregătirii rapoartelor;
- Disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii;
- Disponibilitate pentru deplasări în interes de serviciu în ţară.
6. Perfecționări (specializări): cursuri de perfecţionare/specializare în domeniul studiilor de specialitate
 
DESCRIEREA SARCINILOR CE REVIN POSTULUI:
 
Ocupantul postului vacantabil de Arhitect IA (S) are, în principal, următoarele sarcini și atribuții unice în conformitate cu prevederile Art.IV din OUG 9/2025 pentru reglementarea unor măsuri referitoare la unele proiecte de extindere şi schimbare a destinaţiei, conversia sau modernizarea reţelelor de transport şi distribuţie a gazelor naturale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 1.261/2024 privind aprobarea finanţării din Fondul pentru mediu a proiectelor de extindere şi schimbare a destinaţiei, conversia sau modernizarea reţelelor de transport şi distribuţie a gazelor, care modifică și completează articolul 38 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum și în baza OUG 12/2025 privind acordarea unui sprijin financiar pentru unele categorii de pensionari în anul 2025, precum şi pentru completarea unor acte normative, aspecte asupra cărora ne asumăm întreaga responsabilitate:
 
a)     analizarea și verificarea documentațiilor de proiectare/documentațiilor de specialitate; 
b)     întocmirea referatelor de verificare a documentațiilor predate pentru proiectele finanțate prin Programul Național de Restaurare, prin care solicită proiectantului general sau proiectantului de specialitate, completări și/sau modificări ale documentației tehnice, conform normelor, normativelor și reglementărilor legale în vigoare și urmărește introducerea acestora în documentații;
c)      verificarea introducerii în documentațiile de proiectare a condițiilor care decurg din avizele MCIN-CNMI și CTE MCIN/INP;
d)     transmiterea documentațiilor tehnico-economice aferente proiectelor finanțate prin Programul Național de Restaurare a monumentelor istorice,  către MCIN în vederea analizării și avizării; 
e)     verificarea corectitudinii coeficienților legali introduși în documentația economică aferentă proiectelor conform legislației în vigoare;
f)      asigurarea corespondenței cu beneficiarii de folosință sau autorități locale care solicită informații cu privire la modalitatea de introducere a obiectivelor monument istoric în programele de finanțare gestionate de institut;
g)     asigurarea Secretariatului Consiliului tehnico-economic constituit la nivelul Institutului Național al Patrimoniului;
h)    Cunoaşte, aplică şi respectă normele, procedurile şi regulamentele interne precum    și dispozițiile legale incidente;
i)      Raportează superiorului ierarhic orice abateri disciplinare sau situaţii şi evenimente semnificative survenite în activitatea sa;
j)      Păstrează confidenţialitatea asupra tuturor informaţiilor la care are acces în cadrul serviciului, conform angajamentului de confidenţialitate;
k)     Manifestă bună-credinţă şi loialitate faţă de instituție şi nu face aprecieri defăimătoare la adresa acesteia sau a angajaţilor săi;
l)      Participă la procesul de evaluare periodică a performanţelor profesionale, în conformitate cu normele interne in vigoare;
m)   Realizează orice altă sarcină trasată de superiorul ierarhic, în cadrul pregătirii sale profesionale;
n)    Participă la acţiuni interne/externe prevăzute de legislaţia în vigoare referitoare la securitatea și sănătatea muncii și/sau prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă.
 
E.TEMATICA ȘI BIBLIOGRAFIE:
 
TEMATICĂ

1.   Protejarea monumentelor istorice;
2.   Procesul bugetar și principii;
3.   Prevederi referitoare la investiţiile publice;
4.   Documentațiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice;
5.   Derularea şi finalizarea contractelor de achiziție publică de execuție lucrări și de prestări servicii de proiectare;
6.   Autorizarea executarii lucrarilor de constructii;
7.   Sistemul calitatii in constructii;
8.   Recepția lucrărilor de construcții;
9.   Cartea Tehnică a Construcției;
10.  Modul de calcul al valorii estimate a achiziţiei. Alegerea modalității de atribuire;
11.  Reguli, procese, criterii în cadrul procedurilor de atribuire a  contractelor de achiziție publică servicii de proiectare și lucrări;
12.   Derularea şi finalizarea contractelor de achiziție publică de execuție lucrări și de prestări servicii de proiectare.
 
BIBLIOGRAFIE:

  1. Regulamentul de organizare și funcționare al Institutului Național al Patrimoniului din data de 12.02.2025;
  2. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificarile și completările ulterioare; Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată; 
  3. OMFP nr. 1792/24.12.2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare; 
  4. H.G. nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor (Ministerului Culturii), cu modificările şi completările ulterioare; 
  5. Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, actualizată și prin Legea 212/2024.
  6. HG nr.593/2011 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului Național al Patrimoniului, cu modificările și completările ulterioare; 
  7. OUG nr. 57/3 iulie 2019 - Codul Administrativ;
  8. Indicator norme de deviz pentru lucrări de reparații la construcții civile și industriale – RpC; 
  9. Indicator norme de deviz pentru restaurări monumente istorice – RM; 
  10. Metodologie de Restaurare a Componentelor Artistice – MC / I-A / 2000; 
  11. Hotărâre de Guvern  nr. 907/ 2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu completările și modificările ulterioare;
  12. HG nr.1116/16.11.2023 privind etapele de elaborare și conținutul – cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice;
  13. Carta de la Veneția: Carta internațională pentru conservarea și restaurarea monumentelor și siturilor, ICOMOS, Veneția, 1964; 
  14. Convenția pentru protejarea patrimoniului arhitectural al Europei, Consiliul Europei, Granada, 1985 (ratificată de România prin L. 157/1997); 
  15. Convenția europeană a peisajului, Consiliul Europei, Florența, 2000 (ratificată de România prin Legea 451/2002); 
Notă: Candidații vor avea în vedere forma actelor normative în vigoare la data publicării anunțului referitor la concurs.
 
F.LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
 
Concursul pentru ocuparea postului de Arhitect IA(S) în cadrul Compartimentului proiectare și verificare proiecteva avea loc în perioada 15.09.2025 – 14.10.2025.
Depunerea dosarelor în vederea înscrierii la concurs se realizează până la data de 26.09.2025, ora 10.00, la sediul Institutului Național al Patrimoniului: Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (în incintă, etaj 1, Secretariat), din cadrul Compartimentului Resurse Umane, persoana de contact este dna. Lidia Gabriela Negrea, tel:0213366073
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează la sediul Institutului și pe pagina de internet a acestuia (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 30.09.2025, ora 10.00.
Candidații nemultumiți de rezultatele selecției dosarelor de înscriere pot depune contestație cel târziu la data de 01.10.2025, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 02.10.2025, ora 10.00.
  
CALENDARUL CONCURSULUI:

Concursul va consta într-o probă scrisă şi interviu.
1. Proba scrisă, ce va consta în redactarea unei lucrări, pe baza bibliografiei date și se va desfăşura în data de 03.10.2025, ora 10.00 (fără a se depăşi durata maxim admisă de 3 ore) la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (etaj 1, Bibliotecă).
Rezultatele probei scrise se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 06.10.2025, ora 10.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 07.10.2025, ora  10.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 08.10.2025, ora 10.00.
2. Interviul se se va desfăşura în data 09.10.2025, ora 10.00, la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti ( etaj 1, Bibliotecă);
Rezultatele interviului se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 10.10.2025, ora 10.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 13.10.2025, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 14.10.2025, ora 10.00.
 Rezultatul final al concursului se afișează la sediu și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro), cel târziu la data de 14.10.2025, ora 12.00.
 
Pentru postul de Arhitect IA (S), salariul variază între 6345 lei brut pentru vechime minimă și  7902 lei brut pentru vechime maximă, la care se adaugă un spor în cuantum de 300 lei brut pentru condiții de muncă periculoase și vătămătoare, precum și o indemnizație de hrană în cuantum de 347 lei lunar.
Situl web al institutului este: www.patrimoniu.ro
 
 
Întocmit, 
Director general, 
Direcția generală restaurare,
PNRR, achiziții publice
Luana FLORICICĂ