Director adjunct II (S)– Structura P.N.R.R. Anunț public de scoatere la concurs a unui post contractual vacant
Anunțuri angajări finalizate
Director adjunct II (S)– Structura P.N.R.R.
Anunț public de scoatere la concurs a unui post contractual vacant
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este principala instituţie publică din România cu responsabilităţi în domeniul patrimoniului cultural. Institutul desfăşoară activităţi variate, de la identificare, cercetare şi evidenţă, la gestiune, conservare şi punere în valoare a patrimoniului, în toate formele sale de manifestare - imobil, mobil, imaterial sau digital.
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este direct subordonat Ministerului Culturii şi este finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri proprii. Echipa INP este formată din peste o sută de persoane, distribuite în cele cinci direcţii de specialitate - patrimoniu imobil; patrimoniu mobil, intangibil şi digital; patrimoniu imaterial şi cultură tradiţională; programe, proiecte ,promovare și metodologii; tehnic - şi în alte compartimente funcţionale. Personalul INP îşi desfăşoară activitatea în cele trei sedii din Bucureşti, dintre care două sunt monument istoric.
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este direct subordonat Ministerului Culturii şi este finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri proprii. Echipa INP este formată din peste o sută de persoane, distribuite în cele cinci direcţii de specialitate - patrimoniu imobil; patrimoniu mobil, intangibil şi digital; patrimoniu imaterial şi cultură tradiţională; programe, proiecte ,promovare și metodologii; tehnic - şi în alte compartimente funcţionale. Personalul INP îşi desfăşoară activitatea în cele trei sedii din Bucureşti, dintre care două sunt monument istoric.
Institutul Național al Patrimoniului, organizează, în temeiul Legii nr. 53/2003-Codul Muncii, republicată, HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi a OUG nr. 115/2023 privind unele măsuri bugetare în anul 2024, prorogarea unor termene, precum și modificarea și completarea unor acte normative, la sediul din str. Ienăchiță Văcărescu nr.16, sector 4, Bucureşti, concursul pentru ocuparea unui post contractual vacant de Director adjunct II (S) în cadrul Structurii P.N.R.R., contract încheiat pentru perioadă nedeterminată, încadrat cu normă întreagă, după cum urmează:
A: CONDIȚII GENERALE DE PARTICIPARE (cf. HG. 1336/2022):
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.
B. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 1336/2022):
1. Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate (www.patrimoniu.gov.ro);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) curriculum vitae, model comun european.
2. Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate.
3. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de
încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
4. Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.
5. Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a complete dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
6. Dosarele de concurs se depun la compartimentul secretariat al Institutului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică la adresa de email secretariat@patrimoniu.ro, înăuntrul termenului de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant.
7. În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de email comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
8. Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
9. Nerespectarea prevederilor alin. (6) şi (8), după caz, conduce la respingerea candidatului.
10. Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
C. CONDIŢII SPECIFICE POSTULUI:
1.Studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență, cu specializare în management, economie și administrare a afacerilor, inginerie și management al afacerilor, relații economice internaționale; inginer în construcții
2. Vechime în muncă de minim 10 ani;
a) minim 5 ani experiență în coordonarea unei echipe;
b) experiență relevantă în gestionarea proiectelor finanțate din fonduri europene dovedită prin portofolii de proiecte scrise și/sau implementate.
3.Limbi străine: Cunoașterea la nivel avansat a limbii engleze (citit, scris, vorbit);
4.Cunoștințe de operare PC: suită de birou (Microsoft Office sau LibreOffice);
5. Abilități, calități și aptitudini necesare:
capacitate de coordonare a unei echipe multidisciplinare
capacitate de evaluare, analiză și sinteză a informațiilor complexe multidisciplinare
capacitate de delegare de sarcini și atribuții
capacitate de verificare a activității desfășurate de către o echipă multidisciplinară
abilitatea de a gândi strategic
abilități crescute de comunicare
abilități de management al timpului și prioritizare
inițiativă, promptitudine, adaptabilitate și flexibilitate etc.
6. Cerințe specifice:
buna cunoaștere a legislației care reglementează PNRR;
cunoașterea temeinică a noțiunilor de legislație, a noțiunilor tehnice
capacitate de coordonare a unui colectiv care desfășoară sarcini complexe;
disponibilitate pentru deplasări în interes de serviciu în țară.
D. DESCRIEREA SARCINILOR CE REVIN POSTULUI (extras din fișa postului):
Ocupantul postului de Director adjunct al structurii P.N.R.R., are, în principal, următoarele sarcini și atribuții conform ROF al INP, după cum urmează:
(1) Directorul adjunct este subordonat managerului şi coordonează componenta activităţii Institutului dedicată Planului naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR) - Valul renovării, prin următoarele structuri:
a) compartimentul Centrul de formare;
b) compartimentul Centrul-pilot pentru colectarea şi reutilizarea materialelor de construcţie istorice;
c) compartimentul Centrul-pilot pentru serviciile de întreţinere a monumentelor istorice;
d) compartimentul «Laboratorul de testare».
(2) Directorul adjunct are următoarele atribuţii principale:
a) urmărește și gestionează activitatea celor 4 centre mai sus menționate;
b) implementarea integrată şi monitorizarea proiectelor finanţate din PNRR, în care Institutul este desemnat beneficiar cu implementarea investiţiei I.4 - Economie circulară şi creşterea eficienţei energetice a clădirilor istorice din cadrul componentei 5 - Valul renovării;
c) gestionarea financiară a proiectelor finanţate din PNRR în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale legislaţiei naţionale în vigoare, cu respectarea principiului bunei gestiuni financiare, în vederea asigurării unui management eficient al acestora şi expertizei tehnice în domeniu;
d) iniţiază proceduri/metodologii/norme interne privind derularea unitară a procesului de implementare a proiectelor finanţate din PNRR;
e) propune proiecte de acte normative pentru aprobarea modificărilor legislative necesare;
f) asigură relaţiile funcţionale cu instituţiile cofinanţatoare, cu alte autorităţi publice implicate în gestionarea şi/sau implementarea fondurilor europene, precum şi cu alte autorităţi/instituţii publice responsabile de implementarea reformelor şi/sau investiţiilor în cadrul PNRR (Ministerul Mediului, UMP, MIPE, MDLPA, etc);
g)menține legătura cu autoritățile centrale și locale implicate în desfășurarea activității, ori de câte ori este necesar.
h) participă, împreună cu managerul şi/sau directorul general adjunct al Institutului, după caz, la întâlniri ale unor organisme, instituţii şi organizaţii naţionale sau internaţionale în legătură cu proiectele implementate.
(3) Atribuţiile directorului adjunct se completează cu dispoziţiile legale incidente în materie, precum şi cu orice alte atribuţii sau sarcini stabilite de conducerea Institutului.
E.TEMATICA ȘI BIBLIOGRAFIE:
BIBLIOGRAFIE:
1.O.M.C. nr. 3029/28.10.2019 de aprobare a Regulamentului de organizare și funcționare a Institutului Național al Patrimoniului, modificat prin O.M.C. nr. 2902/27.05.2023, respectiv O.M.C. nr. 893/17.10.2022;
2.OUG nr.124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea OUG nr. 155/2020, cu modificările și completările ulterioare
3.Hotărârea de Guvern nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă
4.Regulamentul UE nr. 2021/241 de instituire a Mecanismului de Redresare și Reziliență
5.Regulamentului (UE) 2021/240 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 februarie 2021 de instituire a unui Instrument de sprijin tehnic
6.OUG nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de relansare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență, cu modificările și completările ulterioare;
7.OUG 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea OUG nr. 155/2020, cu modificările și completările ulterioare;
8,Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea şi constatarea neregulilor/dublei finanțări, a neregulilor grave apărute în obținerea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare şi reziliență şi/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora şi recuperarea creanțelor rezultate;
9.Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construire cu modificările și completările ulterioare;
10.Legea 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice cu modificările și completările ulterioare;
11.Legea 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările și completările ulterioare;
12.Hotărârea nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor / proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice;
13.Legea nr. 98 din 19 mai 2016 privind achizițiile publice cu modificările și completările ulterioare;
14.Hotărârea nr. 395 din 6 iunie 2016 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
15.Codul de etică al INP;
16.Regulamentul intern al INP;
17. Mai multe informații privind cadrul legal de implementare al PNRR pot fi găsite pe mfe.gov.ro/pnrr și facebook.com/PNRROficial.
TEMATICĂ
1.Principii fundamentale de funcționare a Institutului Național al Patrimoniului. Obiective generale și specifice în activitatea INP. Atribuțiile principale și specific ale INP.
2.Plan general de redresare și reziliență aprobat de Consiliul Europei la 28 octombrie 2021 (Componenta 5 – Valul renovării din Planul național de redresare și reziliență)
3.Mecanismul cererilor de transfer și al cererilor de transfer de fonduri
4.Activitatea de control și constatare a neregulilor. Modalități de stingere a creanțelor rezultate din nereguli. Soluționarea contestațiilor administrative împotriva titlurilor de creanță.
5.Economia circulară.
F.LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
Concursul pentru ocuparea postului de Director adjunct II (S) în cadrul Structurii P.N.R.R. va avea loc în perioada 30.04.2024 – 06.06.2024.
Depunerea dosarelor în vederea înscrierii la concurs se realizează până la data de 20.05.2024, ora 10.00, la sediul Institutului Național al Patrimoniului: Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (în incintă, etaj 1, Secretariat), din cadrul Biroului Resurse Umane, persoana de contact este dna. Lidia Gabriela Negrea, tel:0213366073.
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează la sediul Institutului și pe pagina de internet a acestuia (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 22.05.2024, ora 10.00.
Candidații nemultumiți de rezultatele selecției dosarelor de înscriere pot depune contestație cel târziu la data de 23.05.2024, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 24.05.2024, ora 10.00.
CALENDARUL CONCURSULUI:
Concursul va consta într-o probă scrisă şi interviu.
1. Proba scrisă, ce va consta în redactarea unei lucrări, pe baza bibliografiei date și se va desfăşura în data de 27.05.2024, ora 10.00 (fără a se depăşi durata maxim admisă de 3 ore) la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (etaj 1, Bibliotecă).
Rezultatele probei scrise se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 28.05.2024, ora 10.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 29.05.2024, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 30.05.2024, ora 10.00.
2. Interviul se va desfăşura în data 31.05.2024, ora 10.00, la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti ( etaj 1, Bibliotecă);
Rezultatele interviului se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 03.06.2024, ora 10.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 04.06.2024, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 05.06.2024, ora 10.00.
Rezultatul final al concursului se afișează la sediu și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro), cel târziu la data de 05.06.2024, ora 12.00.
Pentru postul de Director adjunct II (S) în cadrul Structurii P.N.R.R., salariul este 7370 lei brut la care se adaugă un spor în cuantum 50% din salariul brut pentru activități derulate în cadrul proiectelor derulate prin P.N.R.R. și un spor de 1011 lei brut corespunzător condițiilor periculoase și vătămătoare, precum și o indemnizație de hrană în cuantum de 347 lei lunar.
Situl web al institutului este: www.patrimoniu.ro
Întocmit,
Șef secție resurse umane
Lidia Gabriela NEGREA