Inspector (IA) M - Oficiul credite şi timbrul monumentelor istorice ANUNŢ PUBLIC DE SCOATERE LA CONCURS A POSTULUI CONTRACTUAL TEMPORAR VACANT
Anunțuri angajări finalizate

Nr. 4680/6.09.2021

Inspector (IA) M - Oficiul credite şi timbrul monumentelor istorice
ANUNŢ PUBLIC DE SCOATERE LA CONCURS A POSTULUI CONTRACTUAL TEMPORAR VACANT

Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este principala instituţie publică din România cu responsabilităţi în domeniul patrimoniului cultural. Institutul desfăşoară activităţi variate, de la identificare, cercetare şi evidenţă, la gestiune, conservare şi punere în valoare a patrimoniului, în toate formele sale de manifestare - imobil, mobil, imaterial sau digital.
INP este direct subordonat Ministerului Culturii şi este finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri proprii. Echipa INP este formată din peste o sută de persoane, distribuite în cele cinci direcţii de specialitate - patrimoniu imobil; patrimoniu mobil, intangibil şi digital; patrimoniu imaterial şi cultură tradiţională; programe, proiecte şi promovare; restaurare - şi în alte compartimente funcţionale. Personalul INP îşi desfăşoară activitatea în cele trei sedii din Bucureşti, dintre care două sunt monument istoric.

Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) organizează în perioada 23.09.2021 - 08.10.2021, concursul pentru ocuparea unui post contractual temporar vacant de Inspector (IA) M în cadrul Oficiului credite şi timbrul monumentelor istorice, contract încheiat pentru perioadă determinată, după cum urmează:


CONDIŢII GENERALE DE PARTICIPARE:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
h) nu a împlinit vârsta legală pentru pensionare.

CONDIŢII SPECIFICE POSTULUI:

1. Studii medii;
2. Vechime în muncă: Minim 10 ani;
3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Excel, Word, cunoaşterea unui program de contabilitate constituie un avantaj;
4. Cerinţe specifice:
a) cunoaşterea legislaţiei în domeniul timbrului monumentelor istorice;
b) capacitate de prelucrare a informatiilor, de interpretare si valorificare prin luare deciziilor corecte, oportune si obiective;
c) capacităţi de previziune, organizare, punere în aplicare a procedurilor interne;
d) capacitate de autoorganizare şi prioritizare a sarcinilor;
e) capacitate de asumare a răspunderii;
f) capacitate de sinteză;
g) atenţie sporită pentru detalii;
h) disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii;
i) disponibilitate pentru deplasări în interes de serviciu în ţară;
j) creativitate şi spirit de iniţiativă;
k) integritatea morală şi etică profesională;
l) cunoaşterea principiilor de funcţionare a bazelor de date şi a datelor statistice;
m) vechime minim un an în instituţiile publice, reprezintă un avantaj

6. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: capacitate de comunicare, relaţionare şi cooperare în echipă, capacitate de analiză şi sinteză, adaptabilitate la situaţii noi, putere de concentrare în condiţii de stres; bun organizator, ordonat, dinamic; corectitudine, moralitate, amabilitate, respect faţă de ceilalţi angajaţi şi faţă de partenerii şi colaboratorii instituţionali, spirit de iniţiativă, operativitate, perspicacitate, responsabilitate personală.

DESCRIEREA SARCINILOR CE REVIN POSTULUI:
- gestionarea sumelor provenite din aplicarea timbrului monumentelor istorice, in conformitate cu prevederile Legii nr.422/2001, H.G. nr. 1502/2007 şi H.G. nr. 691/2019.

Tematica

1. Organisme de specialitate în domeniul protecţiei monumentelor istorice;
2. Finanţarea protejării monumentelor istorice;
3. Procedura de acordare a creditelor necesare efectuării de lucrări de protejare la monumente istorice ;
4. Procedura de utilizare a timbrului monumente istorice ;
5. Procedura aplicare a penalităţilor privind plata cu întârziere a timbrului monumente istorice ;
6. Procedura de acordare a finantărilor nerambursabile din fondul TMI.

Bibliografie

a) Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
b) H.G. nr. 427/2019 pentru modificarea şi completarea H.G. nr. 593 / 2011 privind organizarea şi funcţionarea Înstitutului Naţional al Patrimoniului;
c) Ordinul MCIN nr.2025/2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Institutului National al Patrimoniului si a organigramei acestuia, cu modificările şi completările ulterioare (Ordin MC nr.3029/2019);
d) Hotărârea de Guvern nr.1502/2007 privind cuantumul timbrului monumentelor istorice şi modalităţile de percepere, încasare, virare, utilizare şi evidenţiere a sumelor rezultate din aplicarea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare prin H.G. nr. 691/2019;
e) Hotărârea de Guvern nr.610/29.05.2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a creditelor necesare efectuării de lucrări de protejare la monumente istorice deţinute de persoane fizice şi juridice de drept privat ;
f) Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;


DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):
a) cerere de înscriere la concurs adresată managerului Institutului Naţional al Patrimoniului;
b) copia actului de identitate sau al altui document care atestă identitatea, potrivit legii;
c) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
d) carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
e) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează *);
f) adeverinţa medicală, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate **);
g) curriculum vitae, model European, conform H.G. nr. 1021/2004;
h) declaraţie pe proprie răspundere referitoare la incompatibilitatea colaborării cu institutul (eventuale litigii, sau apartenenţa la grupul adversarilor din litigiile aflate în derulare).
*) În cazul documentului prevăzut la alin. (V) lit. f), candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
**) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.
***) Actele prevăzute la alin. (1) lit.c)-e) vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.



LOCUL, DATA ŞI ORA DESFĂŞURĂRII CONCURSULUI
Depunerea dosarelor
în vederea înscrierii la concurs se realizează până la data de 23.09.2021 ora 09.00, la sediul Institutului Naţional al Patrimoniului: Str. Ienăchiţă Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (în incintă, etaj 1, Secretariat), din cadrul Biroului Resurse Umane, persoana de contact este dna. Negrea Lidia Gabriela, tel.: 0213366073
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afişează la sediul Institutului şi pe pagina de internet a acestuia (www.patrimoniu.gov.ro) cel târziu la data de 24.09.2021, ora 09.00.
Candidaţii nemultumiţi de rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere pot depune contestaţie cel târziu la data de 27.09.2021, ora 09.00.
Rezultatele contestaţiilor se afişează la sediul şi pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.gov.ro) cel târziu la data de 28.09.2021, ora 09.00.
CALENDARUL CONCURSULUI:
Concursul va consta într-o probă scrisă şi interviu.
1. Proba scrisă, ce va consta în redactarea unei lucrări, pe baza bibliografiei date şi se va desfăşura în data de 29.09.2021, ora 09.00 (fără a se depaşi durata maxim admisă de 3 ore) la sediul INP din Str. Ienăchiţă Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (etaj 1, Bibliotecă).
Rezultatele probei scrise se afişează la sediul şi pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.gov.ro) cel târziu la data de 30.09.2021, ora 09.00.
Candidaţii nemultumiţi pot depune contestaţie cel târziu la data de 01.10.2021, ora 09.00.
Rezultatele contestaţiilor depuse se afişează la sediul şi pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.gov.ro) cel târziu la data de 04.10.2021, ora 09.00.
2. Interviul se se va desfăşura în data 05.10.2021, ora 09.00, la sediul INP din Str. Ienăchiţă Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (etaj 1, Bibliotecă);
Rezultatele interviului se afişează la sediul şi pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.gov.ro) cel târziu la data de 06.10.2021, ora 09.00.
Candidaţii nemultumiţi pot depune contestaţie cel târziu la data de 07.10.2021, ora 09.00.
Rezultatele contestaţiilor depuse se afişează la sediul şi pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.gov.ro) cel târziu la data de 08.10.2021, ora 09.00. Rezultatul final al concursului se afişează la sediu şi pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.gov.ro), cel târziu la data de 08.10.2021, ora 17.00.

Pentru postul de Inspector IA M, salariul variază între 3476 lei brut pentru vechime minimă şi 4328 lei brut pentru vechime maximă, la care se adaugă un spor în cuantumul aferent lunii decembrie 2019 şi care variază între 486 lei brut pentru vechime minimă şi 605 lei brut pentru vechime maximă, spor acordat pentru condiţii de muncă periculoase şi vătămătoare, precum şi o indemnizaţie de hrană în cuantum de 347 lei lunar.


Reprezentant legal,
Manager,
Conf. Dr. Arh. Ştefan Bâlici



 

Descoperă
Articole similare