Restaurator IA (S)– Atelierul de proiectare – Structura restaurare - Anunț public de scoatere la concurs a unui post contractual vacant
Anunțuri angajări finalizate

Nr. înregistrare ............/......................
Aprobat,
Manager interimar,
Valeria – Oana ZAHARIA
Restaurator IA (S)– Atelierul de proiectare – Structura restaurare
Anunț public de scoatere la concurs a unui post contractual vacant
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este principala instituţie publică din România cu responsabilităţi în domeniul patrimoniului cultural. Institutul desfăşoară activităţi variate, de la identificare, cercetare şi evidenţă, la gestiune, conservare şi punere în valoare a patrimoniului, în toate formele sale de manifestare - imobil, mobil, imaterial sau digital.
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este direct subordonat Ministerului Culturii şi este finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri proprii. Echipa INP este formată din peste o sută de persoane, distribuite în cele cinci direcţii de specialitate - patrimoniu imobil; patrimoniu mobil, intangibil şi digital; patrimoniu imaterial şi cultură tradiţională; programe, proiecte ,promovare și metodologii; tehnic - şi în alte compartimente funcţionale. Personalul INP îşi desfăşoară activitatea în cele trei sedii din Bucureşti, dintre care două sunt monument istoric.
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este direct subordonat Ministerului Culturii şi este finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri proprii. Echipa INP este formată din peste o sută de persoane, distribuite în cele cinci direcţii de specialitate - patrimoniu imobil; patrimoniu mobil, intangibil şi digital; patrimoniu imaterial şi cultură tradiţională; programe, proiecte ,promovare și metodologii; tehnic - şi în alte compartimente funcţionale. Personalul INP îşi desfăşoară activitatea în cele trei sedii din Bucureşti, dintre care două sunt monument istoric.
Institutul Național al Patrimoniului, organizează, în temeiul Legii nr. 53/2003-Codul Muncii, republicată, HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi a OUG nr. 115/2023 privind unele măsuri bugetare în anul 2024, prorogarea unor termene, precum și modificarea și completarea unor acte normative, la sediul din str. Ienăchiță Văcărescu nr.16, sector 4, Bucureşti, concursul pentru ocuparea unui post contractual vacant de Restaurator IA (S) în cadrul Atelierului de proiectare – Structura restaurare, contract încheiat pentru perioadă nedeterminată, încadrat cu normă întreagă, după cum urmează:
A: CONDIȚII GENERALE DE PARTICIPARE (cf. HG. 1336/2022):
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.
B. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 1336/2022):
1. Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate (www.patrimoniu.gov.ro);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) curriculum vitae, model comun european.
2. Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate.
3. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de
încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
4. Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.
5. Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a complete dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
6. Dosarele de concurs se depun la compartimentul secretariat al Institutului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică la adresa de email secretariat@patrimoniu.ro, înăuntrul termenului de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant.
7. În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de email comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
8. Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
9. Nerespectarea prevederilor alin. (6) şi (8), după caz, conduce la respingerea candidatului.
10. Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
C. CONDIŢII SPECIFICE POSTULUI:
1. Studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentul, în domeniul arte vizuale (specializarea conservare şi restaurare);
2. Cursuri de perfecţionare / specializare, studii postuniversitare în domeniul protejării monumentelor istorice;
3. Vechime în specialitate: minim 5 ani;
4. Bună cunoaştere a legislaţiei şi a reglementărilor naţionale şi internaţionale privind protecţia şi gestiunea patrimoniului imobil;
5. Disponibilitate pentru deplasări în interes de serviciu în ţară şi în străinătate;
6. Experienţă în operare PC: suită de birou (Microsoft Office [Word, Excel, Access, PowerPoint] sau LibreOffice); navigator web (Chrome, Firefox sau Edge);
7. Portofoliu de lucrări de proiectare şi/sau execuție în domeniul patrimoniului cultural imobil;
4. Bună cunoaştere a legislaţiei şi a reglementărilor naţionale şi internaţionale privind protecţia şi gestiunea patrimoniului imobil;
5. Disponibilitate pentru deplasări în interes de serviciu în ţară şi în străinătate;
6. Experienţă în operare PC: suită de birou (Microsoft Office [Word, Excel, Access, PowerPoint] sau LibreOffice); navigator web (Chrome, Firefox sau Edge);
7. Portofoliu de lucrări de proiectare şi/sau execuție în domeniul patrimoniului cultural imobil;
Oferta:
1. lucru într-un domeniu de mare importanţă şi înaltă specializare - protejarea patrimoniului imobil;
2. integrarea într-un colectiv pluridisciplinar dinamic;
3. participare la proiecte majore de restaurare şi punere în valoare a patrimoniului imobil;
4. oportunităţi pentru dezvoltarea profesională în domeniul patrimoniului cultural;
5. training-uri şi cursuri de formare profesională;
6. contract de muncă pe perioadă nedeterminată.
D. DESCRIEREA SARCINILOR CE REVIN POSTULUI (extras din fișa postului):
1. derularea de proiecte în sfera patrimoniului imobil:
a) proiecte de specialitate, legate de cercetarea, inventarierea şi clasarea monumentelor istorice;
a) proiecte de specialitate, legate de cercetarea, inventarierea şi clasarea monumentelor istorice;
b) Analize, calcule şi diagnoze structurale, antemăsutători şi devize de specialitate;
c) Documentare iniţială şi pe parcursul proiectării şi execuţiei restaurării monumentelor istorice pentru care institutul asigură proiectarea sau consultanţă în domeniul proiectării de restaurare;relevee - geometrice, de degradări, interpretare;identificarea de soluţii de consolidare optime pentru clădirile istorice şi informare constantă privind evoluţia domeniului la nivel internaţional;
d) proiecte editoriale şi studii în domeniu elaborate în baza cercetărilor de teren efectuate şi a documentării ştiinţifice în bibliotecă;
d) proiecte editoriale şi studii în domeniu elaborate în baza cercetărilor de teren efectuate şi a documentării ştiinţifice în bibliotecă;
2. activitate metodică:
a) colaborează la elaborarea metodologiilor, normativelor şi reglementărilor în domeniul protejării, conservării, consolidării, restaurării şi punerii în valoare a monumentelor;
b) colaborează pentru îndrumarea activităților practice în domeniul restaurării, parte din programele și proiectele ce pot fi incluse în planul anual al structurii/institutului;
a) colaborează la elaborarea metodologiilor, normativelor şi reglementărilor în domeniul protejării, conservării, consolidării, restaurării şi punerii în valoare a monumentelor;
b) colaborează pentru îndrumarea activităților practice în domeniul restaurării, parte din programele și proiectele ce pot fi incluse în planul anual al structurii/institutului;
3. activitate cercetare:
a) colaborează și furnizează informații pentru cercetarea, inventarierea, clasarea şi evidenţa monumentelor istorice;
b) colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii în activitatea de actualizare şi inventariere a monumentelor istorice;
c) propune proiecte de cercetare, conservare şi promovare a patrimoniului cultural imobil ce pot fi incluse în planul anual al structurii/institutului;
4. consultanţă de specialitate:
a) acordă asistenţă de specialitate pentru activitatea de inventariere, clasare și evidență a monumentelor istorice, în domeniul componentelor artistice, pentru serviciile deconcentrate ale Ministerului Culturii
a) colaborează și furnizează informații pentru cercetarea, inventarierea, clasarea şi evidenţa monumentelor istorice;
b) colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii în activitatea de actualizare şi inventariere a monumentelor istorice;
c) propune proiecte de cercetare, conservare şi promovare a patrimoniului cultural imobil ce pot fi incluse în planul anual al structurii/institutului;
4. consultanţă de specialitate:
a) acordă asistenţă de specialitate pentru activitatea de inventariere, clasare și evidență a monumentelor istorice, în domeniul componentelor artistice, pentru serviciile deconcentrate ale Ministerului Culturii
b) Participare la comisii tehnice în cadrul institutului; participare la derularea Programului naţional de restaurare a monumentelor istorice.
5. activitate de promovare şi punere în valoare:
a) asigură promovarea şi diseminarea informaţiilor şi rezultatelor proiectelor derulate;
b) redactează şi publică lucrări ştiinţifice, articole, recenzii, prezentări de carte;
c) realizează lucrări ştiinţifice;
d) participă la sesiuni ştiinţifice, conferinţe, simpozioane, dezbateri în interesul instituţiei.
[lista completă a atribuţiilor în ROF, disponibil pe situl web al institutului aici]
a) asigură promovarea şi diseminarea informaţiilor şi rezultatelor proiectelor derulate;
b) redactează şi publică lucrări ştiinţifice, articole, recenzii, prezentări de carte;
c) realizează lucrări ştiinţifice;
d) participă la sesiuni ştiinţifice, conferinţe, simpozioane, dezbateri în interesul instituţiei.
[lista completă a atribuţiilor în ROF, disponibil pe situl web al institutului aici]
E.TEMATICA:
1. Cercetarea, protecţia şi restaurarea patrimoniului imobil;
2. Metode de investigare în cercetarea materialelor şi alcătuirilor constructive ale arhitecturii istorice; investigaţii de teren;
2. Metode de investigare în cercetarea materialelor şi alcătuirilor constructive ale arhitecturii istorice; investigaţii de teren;
3. Teoria și ractica conservării şi restaurării monumentelor istorice- componente artistice ale patrimoniului imobil;
4. Urmărirea comportării în timp a monumentelor istorice;
5. Monitorizarea şi controlul intervenţiilor asupra materialelor şi alcătuirilor constructive ale arhitecturii istorice- componente artistice ale patrimoniului mobil;
4. Urmărirea comportării în timp a monumentelor istorice;
5. Monitorizarea şi controlul intervenţiilor asupra materialelor şi alcătuirilor constructive ale arhitecturii istorice- componente artistice ale patrimoniului mobil;
F. BIBLIOGRAFIE:
Legislaţie:
1. O.M.C. nr. 3771/2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional al Patrimoniului şi a organigramei acestuia;
1. O.M.C. nr. 3771/2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional al Patrimoniului şi a organigramei acestuia;
2. HG nr.593/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional al Patrimoniului, cu modificările şi completările ulterioare;
3. Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Hotărârea nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor / proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice;
5. Metodologia de restaurare a componentelor artistice MC/I-A/2000;
3. Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Hotărârea nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor / proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice;
5. Metodologia de restaurare a componentelor artistice MC/I-A/2000;
Carte şi convenţii, manuale şi ghiduri internaţionale:
6. OMCC nr. 2260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare şi inventariere a monumentelor istorice, modificat prin OMCCPN nr. 2048/2009 şi OMCCPN nr. 2480/2009;
7. Carta de la Veneţia: Carta internaţională pentru conservarea şi restaurarea monumentelor şi siturilor, ICOMOS, Veneţia, 1964,
7. Carta de la Veneţia: Carta internaţională pentru conservarea şi restaurarea monumentelor şi siturilor, ICOMOS, Veneţia, 1964,
https://www.icomos.org/en/179-articles-en-francais/ressources/charters-and-standards/157-the-venice-charter
F.LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
Concursul pentru ocuparea postului de Restaurator IA(S) în cadrul Atelierului de proiectareva avea loc în perioada 03.06.2024 – 03.07.2024.
Depunerea dosarelor în vederea înscrierii la concurs se realizează până la data de 14.06.2024, ora 10.00, la sediul Institutului Național al Patrimoniului: Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (în incintă, etaj 1, Secretariat), din cadrul Biroului Resurse Umane, persoana de contact este dna. Lidia Gabriela Negrea, tel:0213366073.
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează la sediul Institutului și pe pagina de internet a acestuia (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 18.06.2024, ora 10.00.
Candidații nemultumiți de rezultatele selecției dosarelor de înscriere pot depune contestație cel târziu la data de 19.06.2024, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 20.06.2024, ora 10.00.
CALENDARUL CONCURSULUI:
Concursul va consta într-o probă scrisă şi interviu.
1. Proba scrisă, ce va consta în redactarea unei lucrări, pe baza bibliografiei date și se va desfăşura în data de 21.06.2024, ora 10.00 (fără a se depăşi durata maxim admisă de 3 ore) la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (etaj 1, Bibliotecă).
Rezultatele probei scrise se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 25.06.2024, ora 10.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 26.06.2024, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 27.06.2024, ora 10.00.
2. Interviul se va desfăşura în data 28.06.2024, ora 10.00, la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti ( etaj 1, Bibliotecă);
Rezultatele interviului se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 01.07.2024, ora 10.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 02.07.2024, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 03.07.2024, ora 10.00.
Rezultatul final al concursului se afișează la sediu și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro), cel târziu la data de 03.07.2024, ora 12.00.
Pentru postul de Restaurator IA (S), salariul variază între 5793 lei brut pentru vechime minimă și 7214 lei brut pentru vechime maximă, la care se adaugă un spor în cuantum de 679 lei brut corespunzător condițiilor de vechime minimă, respectiv 846 lei brut corespunzător condițiilor de vechime maximă, pentru condiții de muncă periculoase și vătămătoare, precum și o indemnizație de hrană în cuantum de 347 lei lunar.
Situl web al institutului este: www.patrimoniu.ro
Întocmit,
Atelierul de proiectare
Restaurator
Mioara SAMOILĂ