Nicolae Vădan
Tezaur uman viu 2018
![](https://patrimoniu.ro/rails/active_storage/representations/redirect/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBMGVnQ0E9PSIsImV4cCI6bnVsbCwicHVyIjoiYmxvYl9pZCJ9fQ==--95ea5be39181e0539893662f9e36f486500b4e0b/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaDdCem9MWm05eWJXRjBTU0lJY0c1bkJqb0dSVlE2RkhKbGMybDZaVjkwYjE5c2FXMXBkRnNIYVFLd0JHa0NzQVE9IiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJ2YXJpYXRpb24ifX0=--d24130116c3b25adc9c18b48e86a33b109174a4c/Design%20fa%CC%86ra%CC%86%20titlu%20(66).png?locale=ro)
OCUPAȚIA
Lutier
DESCRIEREA MEȘTEȘUGULUI / ÎNDELETNICIRII / PRACTICII / ACTIVITĂȚII
Repararea / Construirea de instrumente muzicale (vioară, contrabas).
DE LA CINE A DEPRINS SAU ÎNVĂȚAT ACTIVITATEA
A pătruns tainele raparațiilor de instrumente datorită lui Pavel Onoaie,
reparator de instrumente la Conservator, în al cărui atelier a ajuns prin
dirijorul Iosif Ernest și unde a intrat, din 1989, într-un soi de ucenicie.
A învățat aici cum se dimensionează, taie, cum se slefuiește lemnul de
rezonanță și cum se construiește o vioară. De altfel, Pavel Onoaie a fost
la rândul său ucenicul unui mare maestru: cehul Jan Maracek, stabilit în
România între cele două războaie mondiale. Nicolae Vădan a rămas
ucenic timp de 8 ani, iar după plecarea maestrului i-a luat locul.
Lutier
DESCRIEREA MEȘTEȘUGULUI / ÎNDELETNICIRII / PRACTICII / ACTIVITĂȚII
Repararea / Construirea de instrumente muzicale (vioară, contrabas).
DE LA CINE A DEPRINS SAU ÎNVĂȚAT ACTIVITATEA
A pătruns tainele raparațiilor de instrumente datorită lui Pavel Onoaie,
reparator de instrumente la Conservator, în al cărui atelier a ajuns prin
dirijorul Iosif Ernest și unde a intrat, din 1989, într-un soi de ucenicie.
A învățat aici cum se dimensionează, taie, cum se slefuiește lemnul de
rezonanță și cum se construiește o vioară. De altfel, Pavel Onoaie a fost
la rândul său ucenicul unui mare maestru: cehul Jan Maracek, stabilit în
România între cele două războaie mondiale. Nicolae Vădan a rămas
ucenic timp de 8 ani, iar după plecarea maestrului i-a luat locul.