Bibliograf IA (S) – Secția monumente istorice și peisaje culturale
Anunțuri angajări active

Bibliograf IA (S) – Secția monumente istorice și peisaje culturale
Anunț public de scoatere la concurs a unui post contractual vacant în afara organigramei
 

Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este principala instituţie publică din România cu responsabilităţi în domeniul patrimoniului cultural. Institutul desfăşoară activităţi variate, de la identificare, cercetare şi evidenţă, la gestiune, conservare şi punere în valoare a patrimoniului, în toate formele sale de manifestare - imobil, mobil, imaterial sau digital. INP este direct subordonat Ministerului Culturii şi este finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri proprii. Echipa INP este formată din peste o sută de persoane, distribuite în cele cinci direcţii de specialitate - patrimoniu imobil; patrimoniu mobil, intangibil şi digital; patrimoniu imaterial şi cultură tradiţională; programe, proiecte ,promovare și metodologii; tehnic - şi în alte compartimente funcţionale. Personalul INP îşi desfăşoară activitatea în cele trei sedii din Bucureşti, dintre care două sunt monument istoric.

INP este partener al proiectului CultHeRit - Identificarea soluțiilor pentru disparități ale pieței muncii din sectorul patrimoniului cultural în regiunea Dunării prin îmbunătățirea accesibilității pentru tineri profesioniști, alături de alte 12 instituții și organizații din 8 țări riverane Dunării, proiectul fiind cofinanțat prin Programul Dunărea în perioada 01.01.2024 – 30.06.2026. Proiectul își propune să optimizeze piața muncii prin inducerea unor schimbări pozitive în practicile de angajare aplicate în prezent în sectorul patrimoniului cultural, inclusiv prin atragerea tinerilor cu studii superioare în institute de cercetare și muzee și reținerea temporară pentru o perioadă cât mai mare a acestora ca forță de muncă calificată. Mai multe detalii despre proiectul CultHeRit pot fi găsite la: https://www.patrimoniu.ro/ro//articles/cultherit---identificarea-solu-iilor-pentru-disparit--i-ale-pie-ei-muncii-din-sectorul-patrimoniului-cultural--n-regiunea-dun-rii-prin--mbun-t--irea-accesibilit--ii-pentru-tineri-profesioni-ti respectiv la https://interreg-danube.eu/projects/cultherit. Astfel, proiectul propune susținerea tinerilor din sectorul patrimoniului cultural și al monumentelor istorice, care au dovedit prin participarea la activități în cadrul unor programe de voluntariat, internship, școli de vară etc. aplecarea spre acest sector. 

Institutul Național al Patrimoniului, organizează, în temeiul Legii nr. 53/2003-Codul Muncii, republicată, HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi a OUG nr. 168/2022 privind unele măsuri bugetare în anul 2023, prorogarea unor termene, precum și modificarea și completarea unor acte normative, la sediul din str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti, concursul pentru ocuparea unui post contractual temporar vacant de Bibliograf IA (S) în cadrul Secției monumente istorice și peisaje culturale, contract încheiat pentru perioadă determinată (01.01.2025-31.12.2025), încadrat cu normă întreagă, după cum urmează:

A:     CONDIȚII GENERALE DE PARTICIPARE (cf. HG. 1336/2022):

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
a)       are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b)       cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c)       are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d)       are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e)       îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f)        nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g)       nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.

B.     DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 1336/2022):

1.      Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a)   formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate (www.patrimoniu.gov.ro);
b)  copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c)   copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz și dacă este cazul;
d)  copiile documentelor care atestă nivelul studiilor (diplome) şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări (diplome, certificate, adeverințe etc.);
e)   copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului; 
f)    certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g)   adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h)  curriculum vitae, model comun european;
i)    portofoliu cu minim 3 proiecte și/sau articole în domeniul patrimoniului cultural imobil (proiecte din timpul studiilor universitare, internship, voluntariat, practică universitară etc.);
j)    scrisoare de intenție și/sau video de prezentare a candidatului de maxim 5 minute. 
2.     Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate (www.patrimoniu.gov.ro);
3.     Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
4.     Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
5.     Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a complete dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
6.     Dosarele de concurs se depun la compartimentul secretariat al Institutului sau pot fi transmise de candidaţi la adresa de email secretariat@patrimoniu.ro, până la data limită de depunere a documentelor conform calendarului de concurs de mai jos. 
7.      În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de email comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
8.     Transmiterea documentelor prin poşta electronică (email) se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă, respectiv .avc/.mpeg/.mp4/.avi, cu volum maxim de 1MB pentru videoul de prezentare.
9.     Nerespectarea prevederilor alin. (6) şi (8), după caz, conduce la respingerea candidatului.
10.  Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

C.     CONDIŢII SPECIFICE POSTULUI:

1.      Studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă/master sau echivalentă, în domeniul ştiinţe umaniste, arte/arte plastice decorative, geografie, specializarea arhitectură, urbanism și amenajarea teritoriului/planificare teritorială, istorie, istoria artei, conservare-restaurare, științele pământului. 
2.     Fără vechime în muncă ori în specialitatea studiilor.
3.     Cunoaşterea patrimoniului cultural imobil din România, a necesităţilor şi a priorităţilor de protejare şi valorificare a acestuia.
4.     Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: comunicare, creativitate, flexibilitate și adaptare la mediul de lucru, capacitate de lucru în echipă și în context multidisciplinar şi intercultural, responsabilitate în îndeplinirea sarcinilor.
5.     Disponibilitate pentru deplasări în interes de serviciu în ţară şi în străinătate.
6.     Limbi străine: cunoaşterea a unei limbi străine de circulaţie internaţională (engleză, franceză, germană). 
7.      Experienţă în operare PC: suită de birou (Microsoft Office [Word, Excel, Access, PowerPoint] sau LibreOffice); navigator web (Chrome, Firefox sau Edge); AutoDesk (Autocad, Revit); Adobe (Acrobat, Photoshop, Illustrator); GIS (ArcGIS si QGIS).
8.     Portofoliu de lucrări de cercetare, articole şi/sau proiectare în domeniul patrimoniului cultural imobil.
9.     Candidatul trebuie să nu îndeplinească condiţiile pentru pensionare.

D.     DESCRIEREA SARCINILOR CE REVIN POSTULUI (extras din fișa postului):

1.        Contribuie la elaborarea şi actualizarea Listei Monumentelor Istorice și a Listei Monumentelor istorice dispărute.
2.       Analizează, verifică, actualizează şi arhivează fişele de inventariere ale monumentelor istorice.
3.       Poate acorda asistenţă de specialitate pentru activitatea de întocmire a fişelor de inventariere şi/sau a dosarelor de clasare/declasare a monumentelor, conform îndrumărilor mentorului sau superiorului ierarhic. 
4.       Contribuie la elaborarea studiilor de fundamentare pentru clasarea imobilelor susceptibile a îndeplini calificativele necesare din cadrul criteriilor de evaluare și la elaborarea releveelor acestor imobile. 
5.       Contribuie la organizarea și gestionarea inventarului monumentelor istorice pentru maxim 3 județe din cele 42 de județe în care este împărțită administrativ România, stabilite de superiorul ierarhic.
6.       Contribuie la elaborarea unor răspunsuri la solicitări ale autorităților publice locale sau petenți, conform îndrumărilor mentorului/superiorului ierarhic.  
7.        Colaborează la studii de specialitate în domeniului inventarierii monumentelor istorice și contribuie la elaborarea de statistici, prin cercetare, interpretare de date și realizarea de grafice și analize cu suport cartografic. 
8.       Contribuie la activitatea de comunicare către publicul larg a valorilor de patrimoniu ce rezidă în monumentele istorice din România.
9.       Participă la întâlnirile de lucru organizate în cadrul proiectului CultHeRit, la nivel național și internațional, și contribuie la elaborarea livrabilelor și a altor documente în cadrul proiectului. 
10.    Contribuie la implementarea de programe şi proiecte naţionale şi internaţionale de cercetare, conservare, consolidare, protecţie, punere în valoare a patrimoniului cultural imobil, repartizate de conducerea Institutului.

E.     TEMATICA ȘI BIBLIOGRAFIE:

TEMATICĂ:
1.    Cercetarea, inventarierea şi evidenţa monumentelor istorice.
2.   Întocmirea studiilor de fundamentare în vederea stabilirii statutului de monument istoric, precum şi a realizării de intervenţii asupra monumentelor istorice.
3.   Teoria conservării şi restaurării monumentelor istorice.

BIBLIOGRAFIE:
1.      Legislaţie specifică:
a.      Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, cu modificările şi completările ulterioare.
b.     OMCC nr. 2260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare şi inventariere a monumentelor istorice, modificat prin OMCCPN nr. 2048/2009 şi OMCCPN nr. 2480/2009.
c.      OG 43/2000 privind protecţia patrimoniului arheologic şi declararea unor situri arheologice ca zone de interes naţional, modificată prin Legea 258/2006.
2.     Carte şi convenţii, manuale şi ghiduri internaţionale:
a.   Carta de la Veneţia: Carta internaţională pentru conservarea şi restaurarea monumentelor şi siturilor, ICOMOS, Veneţia, 1964. 
b.   Legea 157/1997 privind ratificarea Convenţiei pentru protecţia patrimoniului arhitectural al Europei, adoptată la Granada la 3 octombrie 1985.
c.    DECRET Nr. 187 din 30 martie 1990 pentru acceptarea Convenţiei privind protecţia patrimoniului mondial, cultural si natural, adoptata de Conferinţa generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă si Cultură la 16 noiembrie 1972.
3.     Legislație generală:
a.      O.M.C. nr. 2025/2018 modificat și completat prin O.M.C. nr. 3029/2019 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional al Patrimoniului şi a organigramei acestuia.
4.     Literatură de specialitate:
a.      Brandi, Cesare, Teoria restaurării, Bucureşti, Editura Meridiane, 1996.
b.     Ionescu, Grigore, Arhitectura pe teritoriul României de-a lungul veacurilor, Bucureşti, Editura Academiei Republicii Socialiste România, 1982.
 
F.     LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI

·        Concursul pentru ocuparea postului de Bibliograf IA(S) în cadrul Secției monumente istorice și peisaje culturale va avea loc în perioada 27.11.2024 – 20.12.2024.
·        Depunerea dosarelor în vederea înscrierii la concurs se realizează până la data de 05.12.2024, ora 12.00, la sediul Institutului Național al Patrimoniului: Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (în incintă, etaj 1, Secretariat), din cadrul Biroului Resurse Umane, persoana de contact este dna. Lidia Gabriela Negrea, tel:0213366073.
·        Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează la sediul Institutului și pe pagina de internet a acestuia (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 06.12.2024, ora 12.00.
·        Candidații nemultumiți de rezultatele selecției dosarelor de înscriere pot depune contestație cel târziu la data de 09.12.2024, ora 12.00.
·        Rezultatele contestațiilor se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 10.12.2024, ora 12.00.
 
CALENDARUL CONCURSULUI:
Concursul va consta într-o probă scrisă şi interviu.
1.      Proba scrisă, ce va consta în redactarea unei lucrări, pe baza bibliografiei date și se va desfăşura în data de 11.12.2024, ora 12.00 (fără a se depăşi durata maxim admisă de 3 ore) la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (etaj 1, Bibliotecă).
Rezultatele probei scrise se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 12.12.2024, ora 12.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 13.12.2024, ora  12.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 16.12.2024, ora 12.00.
2.     Interviul se va desfăşura online în data 17.12.2024, ora 12.00.
Rezultatele interviului se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 18.12.2024, ora 12.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 19.12.2024, ora 12.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 20.12.2024, ora 12.00.
Rezultatul final al concursului se afișează la sediu și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro), cel târziu la data de 20.12.2024, ora 14.00.
 
Pentru postul de Bibliograf (S), salariul variază între 6.345 lei brut pentru vechime minimă și 7.902 lei brut pentru vechime maximă, la care se adaugă un spor în cuantum de 679 lei brut corespunzător condițiilor de vechime minimă, respectiv 846 lei brut corespunzător condițiilor de vechime maximă, pentru condiții de muncă periculoase și vătămătoare, precum și o indemnizație de hrană în cuantum de 347 lei lunar.
Situl web al institutului este: www.patrimoniu.ro
 
Întocmit, 
 
Director adjunct monumente istorice
Coordonator proiect CultHeRit
Irina IAMANDESCU