Inspector IA (M)– Secția achiziții publice și urmărire contracte - Anunț public de scoatere la concurs a unui post contractual vacant
Anunțuri angajări finalizate

Nr. înregistrare  ............/......................
 
Aprobat,
Manager interimar,
                                                                              
 
 
Valeria – Oana ZAHARIA
 

 

   Inspector IA  (M)– Secția achiziții publice și urmărire contracte
   Anunț public de scoatere la concurs a unui post contractual vacant
 
 
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este principala instituţie publică din România cu responsabilităţi în domeniul patrimoniului cultural. Institutul desfăşoară activităţi variate, de la identificare, cercetare şi evidenţă, la gestiune, conservare şi punere în valoare a patrimoniului, în toate formele sale de manifestare - imobil, mobil, imaterial sau digital.
 Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este direct subordonat Ministerului Culturii şi este finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri proprii. Echipa INP este formată din peste o sută de persoane, distribuite în cele cinci direcţii de specialitate - patrimoniu imobil; patrimoniu mobil, intangibil şi digital; patrimoniu imaterial şi cultură tradiţională; programe, proiecte ,promovare și metodologii; tehnic - şi în alte compartimente funcţionale. Personalul INP îşi desfăşoară activitatea în cele trei sedii din Bucureşti, dintre care două sunt monument istoric.
 
Institutul Național al Patrimoniului, organizează, în temeiul Legii nr. 53/2003-Codul Muncii, republicată, HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi a OUG nr. 115/2023 privind unele măsuri bugetare în anul 2024, prorogarea unor termene, precum și modificarea și completarea unor acte normative, la sediul din str. Ienăchiță Văcărescu nr.16, sector 4, Bucureşti, concursul pentru ocuparea unui post contractual vacant de Inspector IA (M) în cadrul Secției achiziții publice și urmărire contracte, contract încheiat pentru perioadă nedeterminată, încadrat cu normă întreagă, după cum urmează:
 
 
A: CONDIȚII GENERALE DE PARTICIPARE (cf. HG. 1336/2022):
 
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.
 
 
B. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 1336/2022):
 
1. Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate (www.patrimoniu.gov.ro);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului; 
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) curriculum vitae, model comun european.
2. Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate.
3. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de
încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
4. Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.
5. Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele  penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a complete dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
6. Dosarele de concurs se depun la compartimentul secretariat al Institutului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică la adresa de email secretariat@patrimoniu.ro, înăuntrul termenului de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant.
7. În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de email comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
8. Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
9. Nerespectarea prevederilor alin. (6) şi (8), după caz, conduce la respingerea candidatului.
10. Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
 
 
C. CONDIŢII SPECIFICE POSTULUI:
 
1. Studii medii, absolvite cu diplomă de bacalaureat sau echivalentul. 
2. Cunoașterea unei limbi străine de circulație internațională – nivel mediu; 
3. Experienţă în operare PC: suită de birou (Microsoft Office [Word, Excel, Access, PowerPoint] sau LibreOffice); navigator web (Chrome, Firefox sau Edge);
 4. Cunoaşterea legislaţiei aplicabile sistemului public în domeniul achizițiilor publice naționale și europene (Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, H.G. nr.395/2016, Legea nr. 101/2016 etc.); 
5. Competențe în culegerea, clasificarea și interpretarea informațiilor în vederea pregătirii rapoartelor specifice structurii organizaționale;
6. Disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiții;
 7. Disponibilitate pentru deplasări în interes de serviciu în ţară;
 8. Capacitate de autoorganizare și prioritizare a sarcinilor.

Oferta:
1. lucru într-un domeniu de importanţă națională; 
2. integrarea într-un colectiv pluridisciplinar dinamic;
 3. oportunităţi pentru dezvoltarea profesională în domeniul achzițiilor publice;
 4. training-uri şi cursuri de formare profesională;
 5. contract de muncă pe perioadă nedeterminată.
 
 
D. DESCRIEREA SARCINILOR CE REVIN POSTULUI (extras din fișa postului):
 
1)      Respectarea legislației incidente domeniului achizițiilor publice naționale și europene (Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, H.G. nr. 395/2016, Legea nr. 101/2016 etc.);
2)     Redactarea și monitorizarea contractelor având ca obiect prestarea de către Institut a serviciilor de consultanţă, expertizare, cercetare, proiectare şi punere în valoare a monumentelor istorice, a contractelor care sunt în legătură cu atribuţiile şi activitatea Institutului;
3)     Verificarea dosarelor achizițiilor publice, inclusiv a documentațiilor elaborate în cadrul lor;
4)     Verificarea documentelor suport necesare pentru plata contractelor de achiziție publică;
5)     Pregătirea documentelor necesare încheierii contractelor de achiziție publică, aferente programelor şi proiectelor Institutului;
6)     Întocmirea centralizatorului tuturor obiectivelor monument istoric cuprinse în Programul Național de Restaurare pentru perioada 1997-2024, necesar pentru actualizarea programului;
7)     Centralizarea și arhivarea parteneriatelor/protocoalele de colaborare încheiate de Institut cu terți;
8)     Colaborează cu celelalte compartimente pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice;
9)     Duce la îndeplinire orice alte măsuri pentru derularea în bune condiţii a activității structurii funcționale.
 
 
E TEMATICA:
 
1.Scopul si principiile Legii nr. 98 / 2016 privind achizitiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
2.Semnificațiile  termenilor  si  expresiilor  utilizate  în  cadrul  Legii nr. 98 / 2016  privind achizitiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
3. Domeniu de aplicare. Excepții;
4. Consultarea pieței;
5. Modul de calcul al valorii estimate a achiziţiei. Alegerea modalității de atribuire;
6.Reguli de elaborare a documentației de atribuire;
7. Reguli generale de participare şi desfăşurare a procedurilor de atribuire;
8. Reguli de evitare a conflictului de interese;
9. Reguli aplicabile comunicărilor;
10.Achizitia directă;
11.Etapele procesului de achiziție publică;
12. Procedurile de atribuire. Aplicarea procedurilor de atribuire;
13. Servicii sociale si alte servicii specifice;
14.  Organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire;
15. Criterii de calificare şi selecţie;
16. Criterii de atribuire;
17. Garanția de participare și garanția de bună execuție;
18. Oferta și documentele însoțitoare;
19. Comisia de evaluare și modul de lucru al acesteia;
20. Procesul de verificare și evaluare;
21.Atribuirea contractelor de achiziţie publică şi încheierea acordurilor – cadru;
22. Finalizarea procedurii de atribuire;
23. Informarea candidaţilor/ofertanţilor;
24.Reguli de publicitate și transparență;
25. Dosarul achiziţiei şi raportul procedurii de atribuire; 
26. Anunțul de participare;
27. Organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire;
28. Executarea contractului de achiziţie publică/acordului – cadru;
29.Cazuri specifice de încetare a contractului de achiziţie publică;
30. Remedii şi căi de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică - Notificarea prealabila si Contestaţia formulată pe cale administrativ – jurisdicţională; 
31. Termenul de contestare şi efectele contestaţiei;
32. Elementele contestaţiei;
33. Soluţionarea contestaţiei;
34. Suspendarea procedurii de atribuire;
35. Contravenții și sancțiuni;
36.Prevederi referitoare la investiţiile publice;
37.Protejarea monumentelor istorice;
38.Procesul bugetar;
39.Documentațiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice.
 
 
F.BIBLIOGRAFIE:
 
Legislaţie:

 1 .O.M.C. nr. 3029/28.10.2019 de aprobare a Regulamentului de organizare și funcționare a Institutului Național al Patrimoniului, modificat prin O.M.C. nr. 2902/27.05.2023;
2.Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
3.Hotărârea 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;
4.Legea 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
5.Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
6.H.G. nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare;
7.Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
8.HG nr.593/2011 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului Național al Patrimoniului, cu modificările și completările ulterioare.
 
 
F.LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
 
Concursul pentru ocuparea postului de Inspector IA(M) în cadrul Secției achiziții publice și urmărire contracteva avea loc în perioada 04.06.2024 – 04.07.2024.
Depunerea dosarelor în vederea înscrierii la concurs se realizează până la data de 17.06.2024, ora 10.00, la sediul Institutului Național al Patrimoniului: Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (în incintă, etaj 1, Secretariat), din cadrul Biroului Resurse Umane, persoana de contact este dna. Lidia Gabriela Negrea, tel:0213366073.
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează la sediul Institutului și pe pagina de internet a acestuia (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 19.06.2024, ora 10.00.
Candidații nemultumiți de rezultatele selecției dosarelor de înscriere pot depune contestație cel târziu la data de 20.06.2024, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 21.06.2024, ora 10.00.
 
 
CALENDARUL CONCURSULUI:
Concursul va consta într-o probă scrisă şi interviu.
1. Proba scrisă, ce va consta în redactarea unei lucrări, pe baza bibliografiei date și se va desfăşura în data de 25.06.2024, ora 10.00 (fără a se depăşi durata maxim admisă de 3 ore) la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (etaj 1, Bibliotecă).
Rezultatele probei scrise se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 26.06.2024, ora 10.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 27.06.2024, ora  10.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 28.06.2024, ora 10.00.
2. Interviul se va desfăşura în data 01.07.2024, ora 10.00, la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti ( etaj 1, Bibliotecă);
Rezultatele interviului se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 02.07.2024, ora 10.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 03.07.2024, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 04.07.2024, ora 10.00.
 Rezultatul final al concursului se afișează la sediu și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro), cel târziu la data de 04.07.2024, ora 12.00.
 
 
Pentru postul de Inspector IA (M), salariul variază între 4148 lei brut pentru vechime minimă și 5165 lei brut pentru vechime maximă, la care se adaugă un spor în cuantum de 486 lei brut corespunzător condițiilor de vechime minimă, respectiv 605 lei brut corespunzător condițiilor de vechime maximă, pentru condiții de muncă periculoase și vătămătoare, precum și o indemnizație de hrană în cuantum de 347 lei lunar.
Situl web al institutului este: www.patrimoniu.ro
 
Întocmit, 
 
Șef secție achiziții publice
Și urmărire contracte
Cristian SANDU
 
 
Descoperă
Articole similare